schrijfJes

Nieuwe poging om af te studeren

stop-writingAfstuderen. Het woord bracht een lach op m’n gezicht.
De gedachte om eindelijk mijn vleugels uit te kunnen slaan, dat deed me goed. Tegelijkertijd bracht het proces naar dat doel ook een hoop stress met zich mee.
Ik liep van maart tot en met mei veertig uur in de week stage, wat duidelijk te veel voor me was. In het weekend werkte ik nog aan de afstudeerproducten. Geen wonder dat ik een hoop bronnen niet had.
De deadline haalde ik maar net. Voor wie mij niet kent: dit blog gebruik ik om over mijn afstudeerproces aan de Fontys Hogeschool voor Journalistiek te schrijven.

Inhoudelijk waren er ook dingen aan te merken op mijn artikelen.
Ik had een aantal zaken niet goed uitgelegd. Zo ging het bijvoorbeeld mis bij de reportage over een schaker met een visuele handicap. Schaken is mijn hobby, mijn sport. Daarom zijn bepaalde termen erg vanzelfsprekend voor mij. Ik heb daarbij te weinig rekening gehouden met lezers die er minder mee hebben. Tijdens het eindassessment bleek dat veel dingen voor mijn assessoren onduidelijk waren.

Inmiddels ben ik aan de slag gegaan om een nieuw portfolio in elkaar te zetten.
Daarmee wil ik aantonen dat ik best een stapje verder kan denken dan ik de vorige keer heb laten zien.

Ik zal proberen te laten zien wat ik deze keer anders heb gedaan.

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

