schrijfJes

Interview eetstoornis

Doelgroep: Lezers van NRC NEXT
Medium: Krant
Genre: Interview

Ik heb een interessant interview uitgeschreven over een vrouw die kampt met een eetstoornis.
Inmiddels heb ik meerdere gesprekken met haar gevoerd. Eerst naar aanleiding van het nieuwsbericht dat ik las over modellen die in het buitenland in de toekomst een doktersbriefje nodig hebben om de catwalk op te mogen. Het was alleen nogal een probleem om een model met een eetstoornis te vinden. Ik heb er stad en land voor gebeld en berichten op forums geplaatst.

Toen ik al verder aan het kijken was voor een interview over een ander onderwerp, kreeg ik ineens een reactie op een forumbericht. Zij gaf aan wel wat modellenwerk gedaan te hebben en ze hoopte dat ze me verder zou kunnen helpen. Op dat moment kwam er even een waas voor mijn ogen. Ik was enthousiast omdat ik haar kon gaan interviewen. Wat ik me niet meer realiseerde was dat ik nu natuurlijk helemaal naast mijn invalshoek greep….

Dat commentaar kreeg ik dan ook toen ik het instuurde voor feedback… Mijn inleiding beloofde een ander verhaal.
In eerste instantie lukte het niet om een andere invalshoek te vinden. Ik was al aan het kijken naar een ander onderwerp, totdat ik toch nog iets vond wat me interessant leek en aansloot op wat mijn interviewkandidaat had gezegd. Zodoende ben ik toch bij dit onderwerp gebleven. Ik kreeg van de docent nog een reactie dat dit een stuk beter is. Ik beschrijf nu de strijd die ze met haar lichaam aangaat en wat dat op lange termijn voor haar betekent.

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

