schrijfJes

Zelfstandigheid

Kernkwaliteit: zelfstandigheid
Aan het eind van je opleiding moet je aantoonbaar zelfstandig journalistiek werk kunnen doen. Die zelfstandigheid kun je bij verschillende productiecompetenties laten zien: je bent in staat zelf geschikte onderwerpen voor producten te kiezen, daar informatie voor te verzamelen, daaruit de meest relevante informatie te selecteren en deze in een goed verhaal te verwerken. Dat kun je óók bij complexe onderwerpen. Je kunt je eigen werk zodanig plannen en organiseren dat je deadlines die je jezelf stelt of die anderen aan jouw werk verbinden, ook haalt. In de verantwoording van je journalistieke werk en van je werkprocessen, toon je die zelfstandigheid aan.

Ik denk dat ik heb laten zien dat ik flexibel ben. Het ging even mis met het interview, maar ik heb me weer herpakt. Daarnaast heb ik geheel zelfstandig mijn website opnieuw ingericht en heb ik zelf naar onderwerpen gezocht. Bij ieder onderwerp heb ik nagedacht over wat het belangrijkste is, waar de lezer wat aan heeft. Dat was voor mezelf overigens ook erg leerzaam. En ik denk dat ik wat betreft mijn andere twee producties ook niet ontevreden hoef te zijn over de keuzes die ik heb gemaakt. Ik heb dit allemaal op geheel eigen wijze aangepakt. Daar wil ik graag over verder praten tijdens mijn eindassessment.

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

