schrijfJes

Reflectieonderzoek: animaties in de journalistiek

Voor mijn reflectie, of eigenlijk essay, heb ik onderzoek gedaan naar de toegevoegde waarde van animaties. Ik heb me eerst goed ingelezen en toen kwam ik al een hoop interessante informatie tegen. Het was wel lastig om daar een selectie uit te maken. Stiekem had ik er ook nog wel iets meer tijd in willen steken om het nog beter te maken. Dat komt vooral omdat niet al mijn bronnen mee wilden werken en ik er eigenlijk nog wel wat meer had willen hebben.

Ik kreeg vooral van buitenlandse kranten en sites te horen dat ze wel vaker vragen van studenten kregen. Dat was voor hen een reden om me niet verder te helpen. Een aantal keer had ik ook dat iemand er gewoonweg geen tijd voor had of pas na mijn deadline. Dat was wel jammer. Er is namelijk weinig literatuur over het onderwerp te vinden, al heb ik er wel iets over kunnen vinden. Gelukkig zijn de bronnen die ik wel heb heel relevant! Ik ben vooral erg blij met de medewerking van de Engelse krant The Guardian. Zij gaf echt hele inspirerende antwoorden.

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

