schrijfJes

Diversiteit in genres en doelgroepen

Kernkwaliteit: diversiteit in genres en doelgroepen
Een beginnende journalist is in eerste instantie een allrounder die niet alleen verschillende onderwerpen aan moet kunnen, maar die ook verschillende soorten journalistieke producten moet kunnen leveren, verschillende genres moet beheersen en verschillende doelgroepen op maat moet kunnen bedienen. In je opleiding ben je deze verscheidenheid aan genres, doelgroepen en producten tegengekomen. In je portfolio laat je zien dat je in dit opzicht van alle markten thuis bent en zodoende breed inzetbaar bent in je eerste journalistieke job.

Ik heb geprobeerd om ook iets te pakken wat buiten mijn straatje ligt: het interview over de eetstoornis. Daar zou ik normaal gesproken niet gauw voor kiezen, het is iets wat ver van me afstaat. Dus ik denk dat ik hierin heb laten zien dat ik ook onderwerpen aan wil pakken die minder goed bij mij passen. Het is ook totaal wat anders dan mijn website en het achtergrondverhaal over het schaken. Dat zijn wel weer zaken die bij mij passen, al heb ik voor mijn website ook wel eens onderwerpen gekozen waar ik niets mee had. Ik heb bijvoorbeeld een animatie gemaakt over de ziekte van Bechterew. In een bijbehorende column heb ik beschreven waarom ik daarvoor had gekozen, maar het is niet iets waar ik meteen naar zou kijken. Dat komt omdat ik van het woord ‘ziektes’ meestal een akelig gevoel krijg.

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

